December 18, 2010

Mainan Warna

Pilihan warna bantu bina minda si kecil

Sebenarnya mainan warna tu amat penting dalam menjana minda serta emosi anak kita.Cuba kita tgk warna apa yang sesuai utk anak kita dlm kita sibuk menata rias bilik mereka....



Biru

Seringkali dikaitkan dengan ketenangan.Ianya berupa merangsang minda si kecil yang sukar tidur,ianya sesuai utk merangsang minda si kecil utk berehat dan memudahkannya tidur.


Hijau
Umum mengetahui bahawa ia seringkali dikaitkan dgn alam semulajadi.Warna ini merupakan simbolik terhadap kedamaian dan keindahan serta mampu memberi impak yang menyegarkan pada minda si kecil.



Jingga

Jingga warna yang aktif dan ceria . Si kecil yang gemarkan warna ini pastinya mempunyai perwatakan yang ceria dan mudah untuk didekati.Namun jika terlalu banyak warna ini didlm bilik si kecil akan menyukarkannya untuk tidur.


Merah
Bagi si kecil anda yang agak pasif, sedikit sentuhan warna merah mampu membantu menjana mendanya untuk lebih aktif beraktiviti dan bersemangat utk berekplorasi. Ini kerana warna merah seringkali berkait rapat dgn kuasa dan kesungguhan.

mama izah :)

--- U like it :)


No comments:

Post a Comment